چه کسانی برنامه نود را دوست ندارند ؟
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

منابع خبری نزدیک به فدراسیون فوتبال مدعی اند در این نامه تمامی اتفاقات روی داده در برنامه نود به رشته تحریر درآمده و مسوولان فدراسیون فوتبال از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرده‌اند که وی با برخورد قاطعانه فردوسی‌پور و برنامه نود را مدیریت کند تا بیش از این فضای حاکم بر فوتبال را تخریب نکند !

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناك»،  بی انصافی ست همه ناکامی ها را به گردن عادل بیندازیم. شايد انتظار فدراسيون فوتبال و مديران سازمان تربيت بدني اين باشد كه رسانه‌ها كمترين اشاره‌اي به فاجعه‌اي مثل حذف زودهنگام تيم‌هاي ملي جوانان و نوجوانان و دست و پا زدن تيمهای پرهزينه در قعر جدول رده بندي ليگ برتر نداشته باشد.

 آخرين افشاگري عادل فردوسي‌پور و رمزگشايي برنامه 90 از ساز و كار انتصاب اكبر محمدي به عنوان سرمربي تيم ملي نوجوانان به زد وبند و فاميل بازي در فدراسيون فوتبال كشيده شد. در اين برنامه براي اهالي فوتبال محرز شد كه سرمربي تيم نوجوانان با در دست داشتن نامه‌اي كه به امضاي كيومرث هاشمي معاون وقت سازمان تربيت بدني رسيده بود، از نيمكت تيم ملي نوجوانان سر درآورده است.

اين البته تمام ماجرا نبود. در ادامه مشخص شد آقاي سرمربي با برخي از مسئولان ورزش كشور قرابت فاميلي دارد و سرپرستي تيم ملي اميد هم به یکی از بستگان یک مدیر ارشد سپرده شده است! بعد از اين اتفاقات، مجريان و گزارشگران ورزشي شبكه سوم سيما به سيبل جديد منتقدان قديمي و مديران فدراسيون فوتبال تبديل شده‌اند.

مسئولان فدراسيون براي جلوگيري از روند فعلي برنامه فردوسي‌پور نامه‌اي محرمانه را آماده كرده‌اند كه قرار است به زودي به مقصد دفتر رئيس سازمان صداوسيما ارسال شود. منابع خبري نزديك به فدراسيون فوتبال مدعي‌اند در اين نامه به تمام اتفاقات رخ داده در برنامه 90 اشاره شده و مسئولان فدراسيون فوتبال از رئيس سازمان صداوسيما درخواست كرده‌اند برنامه 90 را مديريت كند. در شرايطي كه خبر ارسال نامه محرمانه به ضرغامي از سوي مديران فدراسيون فوتبال به محافل خبري درز پيدا كرده، انتشار يك خبر موازي با اين جريان اهميت اين نامه را دو چندان مي‌كند. گفته مي‌شود همزمان با ارسال اين نامه به دفتر رئيس صدا و سيما، يكي از مسئولان ارشد فدراسيون فوتبال هم به زودي به ملاقات يكي ديگر از مديران صداوسيما خواهد رفت تا دلخوري مديران دستگاه ورزش و فدراسيون فوتبال از برنامه 90 را ابراز كند.

عادل فردوسي‌پور پيش از اين و در جريان بازي استقلال و راه آهن به‌طور کنایه ‌آميزي فيكس بازي كردن طالب‌لو را با مسائل قبل از اين بازي و ترك اردوي استقلال مرتبط دانسته بود.کاری که همیشه از عادل در مورد همه تیمها بارها شاهد بودیم .البته  بعد از اين اظهارات علي فتح‌الله‌زاده با انتقاد از كنايه‌هاي فردوسي‌پور او را به حاشيه‌سازي براي باشگاه استقلال متهم مي‌كند: «گزارش‌هاي فردوسي پورغيرمنطقي است و او دوست ندارد استقلال نتيجه بگيرد. اين صحبت‌ها براي مجلات زرد است. تلويزيون زرد كه نداريم.» در ادامه روند اعتراض به مجريان و گزارشگران صداوسيما باشگاه استيل‌آذين هم با ارسال نامه‌اي به معاون صداوسيما از جريان‌سازي گزارشگران اين سازمان عليه اين باشگاه گلايه كرد. در نامه مديرعامل باشگاه استيل آذين به علي دارابي معاون سيما صراحتا از مزدك ميرزايي، گزارشگر بازي اين تيم مقابل پرسپوليس به دليل اظهارات خلاف واقع شكايت شده است. مزدك ميرزايي در جريان گزارش اين بازي به حرفهای  سرپرست استيل آذين با بازيكنان نيمكت نشين اين تيم اشاره كرد.

 اين در حالي است كه صادق درودگر مدعي شده هنگام تعويض بازيكن استيل‌آذين اتفاق خاصي رخ نداده و شكايتش از مزدك ميرزايي را به دادسرا خواهد برد: «درجريان بازي با پرسپوليس از بازيكنان خواستم لباس گرم بپوشند. علي كريمي گفت كه زير پيراهنش استرچ به تن كرده و فريدون زندي هم گفت پس از كاهش دماي بدنش لباس گرم مي‌پوشد. اين تنها صحبت‌هايي بود كه رد و بدل شد، اما ميرزايي طوري به بيننده تلويزيوني القا كرد كه ما با هم دعوا كرديم. پس از چند ماه درباره حرف محمد مايلي كهن درباره ميرزايي به يقين رسيدم.» دوئل مديران ورزشي با شبكه سه سيما تا آنجا پيش رفته كه حتي دامن رئيس سازمان ورزش را هم گرفته است. سعيدلو پس از حضور در جمع بازيكنان تيم اميد در دايره خبرنگاران مدعي شد شبكه سوم سيما از پخش كامل اظهارات او در مورد مسائل مختلف امتناع مي‌كند. سعيدلو در حاشيه ملاقات با بازيكنان تيم ملي اميد به نشانه اعتراض حاضر به گفت و گو با خبرنگار شبكه سوم نشد.

ساعاتي بعد از اين اتفاق حسين آقازماني، مدير گروه ورزش سيما سكوت مديران شبكه سه را شكست و وعده داد ادعاي رئيس سازمان تربيت بدني مبني بر پخش گزينشي اظهاراتش و شكايتهايي از اين دست مورد بررسي قرار خواهد گرفت. گله مندي از چند جمله كنايه آميز يا برملا شدن رازهاي سر به مهر در يك برنامه تلويزيوني ظرفيت محدود مديران ورزشي را نشان مي‌دهد.

استعداد، هوش ذاتي و سواد عادل فردوسي پور، موجب شد تا چهره اي محبوب از او ساخته شود و مديران صداوسيما براي اينكه اين پايلوت آزادي رسانه اي حفظ شود، همه كار كردند؛ اما گويا اين روزها تصميم گرفته اند براي اين پيشروي ورزشي هم مرزی تعيين كنند، چراكه در نظر مديران نه چندان عميق، قرار بود برنامه 90 «تنها» برنامه اي سرگرم كننده و جذاب باشد كه به موضوع «داوري» و «حواشي» بپردازد، نه «مخالف خوان» جرياناتي باشد كه فوتبال را هدايت و مديريت مي كنند.

متأسفانه برنامه 90 به سادگي اسير سياست شد؛ سياستي كه عادل فردوسي پور، خودش هم در آن مقصر است و بارها با جملاتي سياسي، تلاش كرده فوتبال و مديرانش را قلقلك بدهد. در لحظات پاياني فينال جام جهاني و در حالي كه ثانيه هايي بيشتر تا به صدا در آمدن سوت داور بازي باقي نمانده بود، عادل با اشاره به اينكه مردم اسپانيا اعلام كرده اند در صورت قهرماني تيمشان، فردا را تعطيل خواهند كرد، با كنايه به دولت نسبت به تعطيلات قريب الوقوع گفت:
 «اونا نمي دونن كه اين كار خيلي راحته».

البته اتحاد عمومي اهالي فوتبال عليه برنامه 90 از اواخر دوران رياست محمد علي‌آبادي بر سازمان تربيت ‌بدني كليد خورد؛ زماني كه گفت‌وگوي كوتاه عادل‌ فردوسي‌پور با محمد آخوندي، سخنگوي وقت سازمان تربيت ‌بدني بر سر كثرت ورزشگاه‌هاي نيمه‌كاره به مشاجره كشيده شد؛ دستگاه ورزش در يك اقدام عجيب از ورود دوربين برنامه 90 به تمام ورزشگاه‌هاي ايران جلوگیری كرد. كش و قوس عادل فردوسي‌پور با مديران ارشد سازمان ورزش و بايكوت دوربين برنامه نود، پاي منتقدان قديمي و شناخته شده مجري برنامه را هم به ماجرا باز كرد. و همیشه بر طبل تعطيلي پرمخاطب‌ترين برنامه ورزشي سيما مي‌كوبيدند.

در هر صورت، باید اذعان کرد متأسفانه در یکی دو سال اخیر تا اندازه ای رویه این برنامه هرگز به لحاظ کیفی روند صعودی نداشته است و پرداختن بیش اندازه به حاشیه،حذف بخش کارشناسی فنی، زیاده روی در تمجید از عده ای و در عین حال یکنواخت شدن برنامه،  باعث شده نود تبدیل به برنامه ای شود که از متن و واقعیات فوتبال تا اندازه ای فاصله گرفته است تا جایی که این روزها، بسیاری از مدیران،مربیان و اهالی فوتبال یا این برنامه را تحریم کرده اند و یا از آن دلخور هستند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : 14 آبان 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب